ancic
CONTACTLINKS
 
1
1

Seminar: Rolul si importanta Centrelor de Informatii pentru Cetateni in implementarea legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public

Asociatia Nationala a Centrelor de Informatii pentru Cetateni (ANCIC) a organizat in cadrul proiectului "Retele Educationale pentru Participare Cetateneasca si Centrele de Informatii pentru Cetateni" finantat de USAID prin programul de asistenta GRASP un seminar pe tema „Rolul si importanta Centrelor de Informatii pentru Cetateni in implementarea legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public" care a avut loc la Primaria Sector 1 Bucuresti in data 14 iulie 2004.

La acest seminar au participat reprezentanti din Centrele de Informatii pentru Cetateni, birourile/ departamentele/ serviciile de relatii cu publicul din Municipilu Bucuresti si judetele: Ilfov, Arges, Olt, Braila, Tulcea, Dambovita, Prahova, Teleorman, Calarasi, Ialomita, Olt, Dolj, Constanta, si organizatii nonguvernamentale implicate in aplicarea, respectiv monitorizarea, Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la infomatii de interes public :

Federatia Autoritarilor Locale din Romania, Corina Horpatean – director executiv
Agentia pentru Strategii Guvernamentale, Valeriu Guguianu – expert,
Institutul National de Administratie, Mariana Bucur – responsabil de specialitate
Transparency International, Iulia Stanescu
Centrul pentru Jurnalism Independent, Ioana Avadanei
Institutul pentru Politici Publice, Valerian Stan si Monica Toba,
Asociatia Municipiilor din Romania, Medeea Negutescu, Adrian Stefancu
Asociatia Oraselor din Romania, Sorin Botarca – director executiv
Asociatia Comunelor din Romania, Emil Draghici – Primvicepresedinte , Sergiu Tara – director executiv
Asociatia pentru protectia drepturilor omului - Comitetul Helsinki, Diana Calinescu, Dan Mihai
Centrul de Studii si programe pentru Dezvoltare, Gabriela Matei – director

Din partea presei au fost prezenti reprezentanti ai: Rompress, Romania Libera, Dimineata, Radio Bucuresti, TVRM

Lucrarile seminarului au fost deschise de domnul Primar Andrei Ioan Chiliman, primarul Sectorului 1 Bucuresti, Valeriu Guguianu din partea Agentiei pentru Strategii Guvernamentale, Roger Vaughan din partea GRASP.
Agenda seminarului a fost structurata astfel:

10:45 – 11:00

Inregistrarea participantilor

11:00

Deschidere lucrari

Andrei Chiliman
Primar Sector 1 Bucuresti,

Valeriu Guguianu
Agentia pentru Strategii Guvernamentale

Roger Vaughan GRASP

11:10 - 11:20

Prezentare "Asociatia Nationala a Centrelor de Informatii pentru Cetateni"

Adrian Bucura
Presedinte ANCIC

11:20 - 11:30

Prezentare GRASP si proiectul "Retele Educationale pentru Participare Cetateneasca si Centrele de Informatii pentru Cetateni"

Teodora Stefanescu
GRASP

11:30 - 12:30

Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public

Daniela Stanculescu
Sef CIC Primaria sector 1 Bucuresti

12:30 - 13:30

Pauza

13:30 - 14:00

Interventie ONG-uri cu rol important in monitorizarea si aplicarea legii nr. 544 privind liberul acces la informatii de interes public

Transparency International,
APADOR-CH, IPP, CJI, CSPD

15:00 - 15:15

Pauza

15:15 - 15:30

Centru de informatii pentru cetateni – prezentare si servicii oferite :

CIC Primaria Sibu,

CIC CJ Ialomita

Adrian Bucura
Presedinte ANCIC,

Ilie Cioaca
Director Executiv CJ Ialomita

15:30 - 15:45

Centru de informatii pentru cetateni - standarde de performanta

CIC Primaria Pitesti,

CIC Primaria Sector 1

Monica Colfescu
Sef Birou Relatii Publice Primaria Pitesti

14:00 - 15:00

„Retele Educationale"

Daniela Draghici, Paul Baran
GRASP

15:45 – 16:15

Discutii libere

 

Materialele prezentate la semninar pot fi gasite AICI

Evaluarea seminarului poate fi gasita AICI



Adunarea Generala ANCIC - Sibiu, 19.06.2003

Intalnirea de la Sibiu s-a desfasurat timp de doua zile, prima zi fiind alocata sedintei Comitetului Director ANCIC, care s-a desfasurat la Primaria Sibiu. In cadrul acestei sedinte au fost discutate si aprobate materialele pregatite pentru Adunarea Generala. In urma analizei care s-a facut, s-a constat ca in prezent asociatia are 29 membrii persoane fizice si 14 membrii persoane juridice.

In cea de-a doua zi, prima parte a sedintei a fost alocata prezentarii Raportului cu privire la activitatea asociatiei pe anul 2003, Bugetul de venituri si cheltuieli. Anul 2003 a insemnat in primul rind schimbarea partenerului nostru de colaborare GRASP luind locul RTI-ului si a mai insemnat deschiderea la Sibiu a unui Birou Regional GRASP. Cele doua lucruri coroborate au dus la realizarea unui document intitulat STRATEGIA ANCIC 2003-2006.

Chiar daca mai persista, inca, unele dificultati generate in special de faptul ca o parte din membrii fondatori nu mai lucreaza acum in administratia publica locala (unii au plecat la alte firme sau institutii publice, altii si-au incetat mandatul iar o parte din membrii au fost pur si simplu dati afara), cadrul legislativ actual permite infiintarea si functionarea in cadrul institutiilor publice a Centrelor de Informatii pentru Cetateni. In conditiile noilor reglementari aparute dupa anul 2001, se constata necesitatea infiintarii de CIC-uri in scopul facilitarii accesului la informatiile de interes public si cresterii transparentei institutiilor fata de cetatean, fapt ce va duce la cresterea nevoii de asistenta din partea asociatiei in scopul infiintari acestor noi servicii. Totodata s-a constat ca exista unor institutii cu vechime in oferirea de servicii publice prin CIC-uri, acestea putand fiind exemple de bune practici pentru cei aflati in curs de reorganizare

Adunarea Generala de anul trecut aprobat unele masuri de eficientizare a activitati asociatiei, stabilind ca asociatia va fi condusa de un presedinte secondat de un vicepresedinte iar numarul membrilor Comitetului Director s-a redus de la 7 la 5 persoane. Tot in scopul eficientizarii activitatii asociatiei s-au adoptat unele masuri in ceea ce priveste competentele presedintelui, vicepresedintelui, a Comitetului Director si ale Adunarii Generale

Pentru clarificarea situatiei asociatiei in urma multiplelor schimbari care sau produs la nivelul administratie s-a efectuat un recensamint a membrilor ANCIC persoane fizice si juridice stabilind ca la data intocmirii raportului asociatia are 29 membrii persoane fizice si 14 membrii persoane juridice. Numarul celor care vor sa devina membrii si care doresc sa isi deschida CIC-uri (potrivit aceluiasi recensamint) este dublu. Asta inseamna ca perspectivele de dezvoltare ale asociatiei sunt foarte pozitive.

In decursul Adunarii generaledin acest an au fost confirmati citiva noi membrii ANCIC - persoane fizice, care si-au depus cererile de aderare in perioada dintre cele 2 Adunari generale ANCIC : - d-na Dana Stanculescu - primaria Sect. 1 Bucuresti, dl. Toarcea Sorin - Primaria Brasov , d-na Ratiu Anca - Primaria Sighisoara, d-na Titu Adina - Primaria Sighisoara, dl. Monoranu Corneliu - Primaria Falticeni, d-na Ianis Florica - primaria Prundu Birgaului, d-na Adina Farcas- Primaria Baia Mare, dl.Cioaca Ilie- C.J. Ialomita.

De asemenea, s-au operat modificari la nivelul conducerii ANCIC, in sensul ca in locul d-nei Carmen Bejan a fost aleasa d-na Dana Stanculescu ca membru supleant al Comitetului Director al ANCIC. Avandu-se in vedere vacanta pozitiei de secretar al ANCIC, d-na Dana Stanculescu a fost aleasa secretar al ANCIC.

Tot in prima parte a sedintei a avut loc dezbaterea programului de actiuni si a bugetului pe anul 2004. Bugetul supus aprobarii, pentru anul 2004, este de 789.400.800,00 lei. O parte din programele propuse se vor derula in parteneriat cu GRASP si cu institutii publice de interes local. Presedintele ANCIC a subliniat faptul ca in cadrul programului de actiuni pe 2004, ANCIC va avea o reprezentanta la Bucuresti, in spatiul pus la dispozitie de catre Primaria Sectorului 1, iar d-na Dana Stanculescu a facut o scurta prezentarea a acestei realizari.

Domnul Felix Cristea este angajat ca director executiv al ANCIC si va lucra la aceasta reprezentanta de la Primaria Sectorului I.

In cadrul prezentarii colaborarii GRASP-ANCIC au fost prezentate:

1. GRANT-ul - Reteaua Educationala
2. Situatia cererilor de asistenta tehnica de la Primarii

3. Stabilirea grupelor de traineri si consultanti ANCIC care vor lucra cu Primariile/Cons. Judetene

In ceea ce priveste discutarea punctelor ramase pe agenda, si anume: stabilirea grupelor de traineri si consultanti ANCIC care vor lucra cu Primariile/Cons. Judetene, precum si stabilirea orarului interventiilor de asistenta tehnica si training în 2004, AG a hotarit ca sa se discute initial la nivelul nodurilor, urmand apoi ca sa se centralizeze rezultatele, pentru aceeasta fiind insarcinat dl. Felix Cristea.

In incheiere, domnul Alan Beals - Senior Consultant in cadrul programului GRASP, a subliniat ca ANCIC este o asociatie care are potential de dezvoltare si trebuie continuata munca de promovare in cadrul Primariilor si Consiliilor Judetene a conceptului de Centru de Informatii pentru Cetateni ca forma moderna de lucru cu publicul. Formularea unei initiative legislative care sa consfinteasca CIC-ul ca model de organizare la nivelul Administratiei Publice este una din solutiile care va fi propusa legislativului pe viitor .

Adrian Bucura - Presedinte ANCIC
Daniela Stanculescu - Secretar ANCIC



GRASP si ANCIC definesc standardele de performanta ale Centrelor de Informare Cetateneasca

Centrele de Informare Cetateneasca si Departamentele de Relatii Publice ale administratiilor locale constituie interfata dintre administratii locale si cetateni. Obiectivele acestora constau în furnizarea catre cetateni a unor servicii de informare si asistenta, prin aplicarea unor proceduri standard prevazute în Legea privind liberul acces la informatiile de interes public si Legea privind transparenta decizionala în administratia publica.

Pentru cresterea performantelor Centrelor de Informare Cetatenesti din România, în perioada 25-27 februarie GRASP împreuna cu ANCIC a organizat trei întâlniri ale grupului de lucru si au elaborat proiecte pentru un numar de produse menite sa sprijine CIC-urile, cum ar fi Catalogul National, Ghidul Operatorilor, software dedicat, Standarde de Performanta pentru CIC-uri si Standarde de Performanta pentru ANCIC.

Produsele finale vor fi distribuite în toata tara prin intermediul retelei ANCIC si al birourilor regionale ale GRASP.

Elaborarea standardelor de performanta pentru un departament al administratiei locale constituie o premiera în România. Aceste standarde vor determina aparitia unor ameliorari semnificative la nivelul serviciilor prestate catre cetateni si vor crea noi servicii comunitare pe baza reactiilor si doleantelor cetatenilor.



 
cerc ARHIVA STIRI
 
Cauta în site: