ancic
CONTACTLINKS
 
1
1

Seminarul "Oportunitati pentru imbunatatirea colaborarii si comunicarii intre cetateni si autoritatile locale"

Seminarul, organizat de ANCIC si GRASP ( Governance Reform and Sustainable Partnerships Program - program finantat de USAID - Agentia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internationala), s-a desfasurat la Sibiu, Hotel Continental, in perioada 19 - 20 iunie 2003, conform agendei:.

19 IUNIE

15.00 – 17.00

Prezentare ANCIC

Adrian Bucura - ANCIC

Prezentarea liniilor de finantare la care ANCIC este eligibila

Teodora Stefanescu - GRASP
Anca Dantes- GRASP

20 IUNIE

Dezvoltarea Retelei Educationale Regionale

10.00 – 17.00

Intentiile GRASP privind colaborarea cu ANCIC si activitatile cu participare cetateneasca

Kristina Creosteanu - GRASP

Prezentare materialelor privind participarea cetateneasca si instrumentele de lucru ANCIC

Adrian Bucura - ANCIC
Stela Stretean - ANCIC

Vizita la CIC Sibiu (Primaria Sibiu)

Adrian Bucura - ANCIC

Dezvoltarea retelei pe domenii de interes

Adrian Bucura - ANCIC

Prezentarea Retelei Educationale Regionale si a Programului de Vouchere GRASP

Teodora Stefanescu - GRASP
Anca Dantes - GRASP

Lista participantilor

Nr. crt. Numele si prenumele Institutia Functia Tel. / fax e-mail
 1 Teodora Stefanescu GRASP Director Departament Best Practices - Bright Ideas   teodora_stefanescu@dai.com
 2 Anca Dantes GRASP Director Departament Participare Cetateneasca   anca_dantes@dai.com
 3 Kristina Creosteanu GRASP Director Unitatea Participarea Cetateneasca / Dezvoltare economica 021 –2080638 (tel) 021 – 2080643 (fax) kristina_creosteanu@dai.com
 4 Elena Nicodim Primaria Sura Mare Bibliotecar 0269 – 543567 (tel/fax)  
 5 Doina Pop Primaria Baia Mare Sef serviciu - CIC 0262 – 211001 doinap@baiamarecity.ro
 6 Monica Colfescu Primaria Pitesti Sef serviciu CIC, Relatiii internationale, Mass media 0248 – 984, 0248 – 220088, 0723 – 263187 primaria@primariapitesti.ro
 7 Valentina Gorgan Consiliul Judetean Constanta Sef birou CIC 0241 – 708448 0722 –453276 www.cjc.ro
 8 Stela Stretean Primaria Cisnadie Director ec. 0269 – 561623 primarie@cisnadie.ro
 9 Ionascu Elena Primaria Cisnadie Consilier - purtator de cuvant Comp. Programe, Dezv. Economica, Prognoze, Inform. si Turism 0269 – 561623 int. 110 primarie@cisnadie.ro
 10 Laura Romanca Primaria Brasov Consilier 0268 –472627 cic@brasovcity.ro
 11 Emma Mathe CJCA Harghita Sef serviciu 0266 – 312318 cjca@cchr.ro
 12 Costel Niculeanu Uniunea Nationala a Proprietarilor de Imobile - Craiova Vicepresedinte 0251 – 420534 niculeanuc@yahoo.com
 13 Rotar Laurentiu Ioan Primaria Agnita Primar 0269 – 510465  
 14 Mariana Craciun Primaria Oradea Sef serviciu Relatii publice (CIP) 0259- 408824 craciunmari@yahoo.com
 15 Mariana Zlatescu Consiliul Judetean Galati Sef serv. Informare publica, rel. cu ONG si cu presa 0236 - 417222, 460703 consiliuong@hotmail.com
 16 Liliana Iepure CJ Salaj Inspector de specialitate 0260 – 616231  
 17 Eva Farkas CJ Salaj Consilier juridic 0260 – 616231 office@cjsj.ro
 18 Luminita Fara Primaria Alba Iulia Consilier – Comp. Informare, presa, comunicare 0258 – 815324 fluminita@apulum.ro
 19 Virgil Vintan Primaria Alba Iulia Sef serviciu Informatica 0258 – 817478 vvintan@apulum.ro
 20 Ariadna Gorea Primaria Vatra Dornei Referent CIC 0230 – 375229 ariadnagorea@hotmail.com
 21 Silke Papadimitriu Primaria Hunedoara Inspector de specialitate CIC 0254 – 716322 primar@mail.primariahd.ro
 22 Adriana Vidrighin Primaria Rasinari , jud. Sibiu Responsabil Asistenta Sociala 0269 – 557204  
 23 Ioan Barbuti Primaria Fagaras Primar 0268 –211313, 280269, fax 0268 –213020 prim_fgs@yahoo.com
 24 Elena Negrea Consiliul Judetean Sibiu Purtator de cuvant 0269 – 217733 judet@cjsibiu.ro
 25 Bucura Adrian Primaria Sibiu Sef serv. Informatica 0269 –217711 int. 150 ady@sibiu.ro
 26 Daniela Lungu Primaria Craiova Referent 0251 - 416235  
 27 Mihaela Stana Primaria Slatina Sef birou Relatii publice 0249 – 421210 0249 / 439336 fax pms@trinet.ro
 28 Fîciu Liliana Primaria Sibiu Consilier -Serviciul Informatica 0269 –217711 int. 150 lili@sibiu.ro
 29 Aura Dumitru Primaria Cernavoda Referent de specialitate CIC 0214 / 238030 int.114 0241/ 239578 fax primariacvoda@gmb.ro
 30 Georgeta Spatari Primaria Sibiu Sef serv. CIC 0269 –217711 int. 180 cic@sibiu.ro
 31 Marina Bogdan Fundatia Comunitatii Sibiu Presedinte executiv 0269 – 212999 tel, fax fcsibiu@rdslino
 32 Sonia Nitu Crucea Rosie Sibiu Psiholog 0269 – 217646
 33 Camelia Blaga Fundatia ARAPAMESU Coord. Programe 0269 –210565 women@logon.ro
 34 Dancanet Monica Primaria Sibiu Consilier – Serv. Corp control comercial 0269 –217711 int. 134 primarie@sibiu.ro
 35 Bradeanu Maria Fundatia Kinderbauernhof Membru Consiliu Conducere 0269 - 213387  
 36 Ofelia Murg Primaria Sibiu Consilier – Serv. Dezv. Economica, Relatii internationale   relatii@sibiu.ro

De un interes deosebit s-au bucurat prezentarile referitoare la liniile de finantare GRASP - USAID, precum si prezentarea Retelei Educationale Regionale si a Programului de Vouchere GRASP.

Un alt modul al seminarului a fost cel de prezentare a instrumentelor de lucru A.N.C.I.C. si participarea cetateneasca - ca proces. S-au prezentat cele doua manuale ale Centrelor de informatii pentru cetateni si Ghidul de participare cetateneasca in procesul de luare a deciziilor. La modulul de participare cetateneasca au fost prezentate obiectivele, ce reprezinta participarea cetateneasca, elemente care stau la baza participarii cetatenesti, importanta, cum se realizeaza, care sunt domeniile si instrumentele participarii cetatenesti.

Concluzii
- seminarul a fost bine organizat si structurat
- timp scurt pentru toate modulele cuprinse in agenda
- sunt necesare seminarii de instruire pe tema participarii cetatenesti, care sa fie organizate de GRASP - ANCIC



Adunarea Generala ANCIC - Sibiu, 19.06.2003

In data de 19.06.2003, la SIbiu s-au desfasurat lucrarile adunarii generale ANCIC, cu prezentarea raportului asociatiei pe anul 2002, a executiei bugetului pe anul 2002, programul, actiunile si bugetul de venituri si cheltuieli propuse pentru anul 2003.


Raportul de activitate pe anul 2002

Anul 2002 a reprezentat unul dintre cele mai prolifici ani de la infiintare si pina acum; practic cursul ascendent inregistrat in anul 2001 a continuat si in 2002.

Persista in continuare unele dificultati generate in special de faptul ca o parte din membrii fondatori nu mai lucreaza acum in administratia publica locala (unii au plecat la alte firme sau institutii publice, altii si-au incetat mandatul iar o parte din membrii au fost pur si simplu dati afara).

Fenomenul de desfiintare a unor CIC-uri s-a diminuat pina la disparitie. Un reveriment s-a intimplat si in ceea ce priveste colaborarea cu diversele institutii internationale donatoare de fonduri sau cu preocupari in sprijinirea de activitati in domeniul administratiei publice locale. Important de remarcat este faptul ca USAID prin RTI a crescut sprijinul acordat ANCIC-ului si daca in 2001 au sprijinit realizarea a doua actiuni foarte importante si anume: - Realizarea noului manual al CIC-urilor. - Seminarul pentru creare de traineri -Mangalia, in anul 2002 ANCIC a cistigat un GRANT in valoare de 8900 euro. Aceasta cerere de finantare are drept obiectiv final realizarea a 20 de noi CIC-uri la nivelul tarii.

Aveti mai jos datele privind seminariile care au fost sustinute in cursul anului trecut de catre colegii nostri din asociatie:

Trainer Localitatea Nr. centre asistate Nr. de vizite efectuate Locul unde se efectueaza vizita
Burlacu Hermina Slobozia 2 2 pentru fiecare localitate Giurgeni, Armasesti
Visoiu Mihaela Slobozia 1 2 pentru fiecare localitate Bucu
Capalnean Ciprian Oradea 1 1 Tg.Lapus ( MM )
Craciun Mariana Oradea 2 2 Stei,( Bihor ) Administratia Sociala Comunitara Oradea
Pauliuc Anca Vatra Dornei 3 3 Sangeorz Bai + Beclean + Teaca
Chirlesan Nicolae Vatra Dornei 3 3 Falticeni + Campulung Moldovenesc + Botosani
Bucura Adrian Sibiu 3 2 Copsa Mica, Agnita, Cisnadie
Stretean Stela Sibiu 3 2 Copsa Mica, Agnita, Cisnadie
Creosteanu Kristina Brasov 3 - Fagaras, Sacele, Plopeni 2 Birou Consiliere Cetateni-Tg. Secuiesc si Covasna 6 vizite (cate 2 la Fagaras, Sacele si Plopeni)+ 2 vizite (cate una la Tg. Secuiesc si Covasna) Fagaras, Sacele, Plopeni, Covasna, Tg. Secuiesc
Toarcea Sorin Brasov 3 - Fagaras, Sacele, Plopeni 2 Birou Consiliere Cetateni-Tg. Secuiesc si Covasna 6 vizite (cate 2 la Fagaras, Sacele si Plopeni)+ 2 vizite (cate una la Tg. Secuiesc si Covasna) Fagaras, Sacele, Plopeni, Covasna, Tg. Secuiesc
Rodica Bombonica Dudau Craiova 2 2 Drobeta Turnu Severin, Orsova, Tg. Jiu
Pavel Loreta Craiova 2 2  Drobeta Turnu Severin, Orsova, Tg. Jiu
Elena Tintila Neacsu Pitesti 3 2  Com. Rucar (jud. Arges), Com. Albota (jud. Arges), Govora
Monica Colfescu Pitesti 3 2 Com. Rucar (jud. Arges), Com. Albota (jud. Arges), Govora
Valentina Gorgan Constanta 4 cate doua pentru fiecare la sediul primariilor la care se infiinteaza C.I.C.

Politica pe care a avut-o conducerea asociatiei in cei 5 ani de la infiintare a fost aceea ca in ciuda lipsurilor existente, activitatea de creare de noi Centre de Informatii nu trebuie sa inceteze.

Cred ca incepind de anul trecut aceasta politica consecventa a inceput sa dea roade. Din datele noastre anul trecut s-au creat in tara in jur de 25 centre de informatii, in general in comunitati mai mici., dar pot considera aceaasta un lucru deosebit de pozitiv. In incheiere as vrea sa spun ca trebuie continuata munca sustinuta de promovare in cadrul Primariilor si Consiliilor Judetene a conceptului de Centru de Informatii pentru Cetateni ca forma moderna de lucru cu publicul. In acest sensam semnat anul trecut o scrisoare de parteneriat cu FALR-ul.

Co-presedimte ANCIC

Adrian Bucura


Dupa prezentarea raportului de activitate pe 2002, coordonatorii zonali de training si-au prezentat activitatea din cursul anul trecut, apoi au urmat discutii ale membrilor asociatiei care au subliniat rezultatele actiunilor desfasurate in anul 2002, importanta si necesitatea sustinerii in continuare a actiunilor asociatiei.

Analizand structura comitetului director al asociatiei si faptul ca multi membrii nu mai lucreaza in structura A.P.L. si nici la C.I.C., au fost facute propuneri de modificare a componentei comitetului director si a numarului de membrii care sa compuna aceasta structura de conducere a asociatiei. Astfel, s-a aprobat in unanimitate reducerea nr. de membrii ai Comitetului director la 7 persoane: 1 presedinte, 1 vicepresedinte, 5 membrii.

A fost aprobata componenta comitetului director:

- presedinte - Adrian Bucura
- vicepresedinte - Monica Colfescu
- membru - Stela Stretean
- membru - Valentina Gorgan
- membru - Mariana Craciun
- membru - Hermina Burlacu
- membru - Nicolae Chirlesan

ANCIC a aprobat in unanimitate cooptarea de noi membrii - persoane fizice: Eva Farkas - Consiliul judetean Salaj , Stelian Sapatoru si Laurentiu Stupariu - Primaria Fagaras. A fost aprobata, de asemenea, agenda activitatilor asociatiei pentru anul 2003.



Seminarul "Centrele de Informatii pentru Cetateni - Tehnici moderne de lucru cu publicul "

Pe data de 21 iunie 2002 a avut loc, in Sala de Sedinte a Consiliului Judetean Constanta seminarul "Centrul de Informatii pentru Cetateni - Tehnici moderne de lucru cu publicul".

Scopul seminarului a fost acela de a sprijini autoritatile locale în înfiintarea de noi Centre de Informatii pentru Cetateni.

Seminarul a fost sustinut din partea ANCIC de:

- d-na Valentina Gorgan, membru in Consiliul Director ANCIC, Sef Birou CIC - Consiliul Judetean Constanta,

La seminar au participat un numar de 13 persoane care isi desfasoara activitatea in consiliile locale ale judetului Constanta, fie ca primari, fie ca functionari la compartimentele de relatii cu publicul. De asemenea Primaria Snagov a fost reprezentata de sefa compartimentului Relatii cu publicul:

Numele si prenumele

Institutia

Functia ocupata

Olaru Doina Daniela

Cons. Local Mircea Voda

Operator calculator

Gherase Mioara

Cons. Local Eforie

Arhivar

Stoianof Alina

Cons. Local Techirghiol

Referent Rel. Pub.

Dumitru Florica

Cons. Local Deleni

Referent

Dan Ani

Cons. Local Deleni

Primar

Dedu Dumitru

Cons. Local Mircea Voda

Viceprimar

Monac Mihaela

Cons. Local Pecineaga

Referent

Bogdan Nicolaescu

Primaria mun Constanta

Referent CIC

Manole Viorica

Cons. Local Snagov

Functionar Relatii cu Publicul

Stan Niculae

Cons. Local Pecineaga

Primar

Bris Theodor

Cons. Local Snagov

Primar

Badea Constantin

Cons. Local Mircea Voda

Primar

Cosma Mihai

Cons. Local Eforie

Primar

Gorgan Valentina

Cons. Jud. Constanta

Sef CIC

Agenda seminarului

9.00 – 9.30

Sosirea si înregistrarea participantilor.

9.30 – 10.00

Cuvânt de deschidere. Prezentare participanti si agenda.

10.00 - 11.00

Ce este un CIC si care sunt avantajele înfiintarii unui CIC ?

11.00 - 11.15

Pauza de cafea.

11.15 - 13.00

Cum se înfiinteaza un CIC?

13.00 - 13.30

Concluzii.

13.30 - 14.30

Pauza de prânz.

14.30 - 15.30

Vizitare CIC - Consiliul Judetean Constanta.

15.30

Plecarea participantilor.

Dupa prezentarea avantajelor de a avea un Centru de Informatii pentru Cetateni s-a vorbit despre conditiile si care sunt pasii in vederea infiintarii unui CIC si s-a discutat despre modul in care acesta trebuie sa reflecte dimensiunile comunitatii si realitatile bugetului de care dispun.

S-au stabilit apoi centrele de informatii care urmeaza sa se infiinteze in urmatoarele trei luni in localitatile Eforie, Techirghiol, Mircea Voda, Deleni si Pecineaga.

Un alt punct important a fost prezentarea ANCIC, a rolului si sprijnului pe care l-a avut si il are RTI in realizarea oportunitatilor asociatiei vis-ŕ-vis de CIC-urile asociate.

Seminarul a continiat cu acordarea diplomelor participantilor, cu vizionarea CIC-ului C.J. Constanta si s-a incheiat cu servirea mesei de pranz.

Raportul a fost intocmit de dna. Valentina Gorgan - Sef CIC - Consiliul Judetean Constanta



 
cerc ARHIVA STIRI
 
Cauta în site: