ancic
CONTACTLINKS
 
1
1

Seminarul "Centrul de Informatii pentru Cetateni - solutia pentru o buna comunicare între administratia publica si cetateni "

Pe data de 12iunie 2002 a avut loc, in Sala de Sedinte a Primariei Municipiului Sibiu, seminarul "Centrul de Informatii pentru Cetateni-solutia pentru o buna comunicare între administratia publica si cetateni".

Scopul seminarului a fost acela de a sprijini autoritatile locale în înfiintarea de noi Centre de Informatii pentru Cetateni. In cursul seminarului, participantii au dobândit cunostinte despre ce este si cum functioneaza un Centru de Informatii pentru Cetateni, despre modalitati de înfiintare a unui Centru de Informatii pentru Cetateni, posibile probleme care apar in operarea unui CIC si modalitati de solutionare a acestora, suportul informatic al unui CIC.

Seminarul a fost sustinut din partea ANCIC de:

- dl. Adrian Bucura - co-presedinte ANCIC, Sef Serviciu Informatica - Primaria Sibiu
- dna. Stela Stretean - membru in Consiliul Director ANCIC, Director economic - Primaria Cisnadie

La acest seminar au participat:

Primaria Agnita
Primar - dl. Rotar Laurentiu Ioan

Primaria Brad
Referent de specialitate relatii cu publicul - dna. Leucian Cristina

Primaria Sura Mare
Primar - dl. Avram Nicolae

Primaria Copsa Mica
Inspector - dl. Deaconu Adrian

Primaria Cisnadie
Inspector specialitate - dl. Iancu Adrian

Primaria Orastie
Inspector specialitate - dl. Balaneanu Adrian
Auditor - dna. Silon Carmen
Inspector informatica - dl. Medrea Florin

Agenda seminarului

10.00 - 10.30

Sosirea şi înregistrarea participanţilor

10.30 - 11.00

Deschidere. Prezentare participanţi, obiective şi agendă.

11.00 - 12.00

Introducerea conceptului de informare a cetatenilor.
Ce este un Centru pentru Informarea Cetatenilor
Discutie orientata: Ce pierdem si ce castigam daca implicam cetatenii

12.00 - 12.30

De ce şi cum se înfiinţează un CIC?
Exerciţiu: “Obstacole şi căi de depăşire în înfiinţarea CIC” - Brainstorming

12.30 - 13.00

Vizita CIC Primaria Sibiu

13.00 - 14.00

Masa - Hotel Bulevard

14.00 - 14.30

Probleme care apar in operarea unui CIC si modalitati de solutionare

14.30 - 15.30

Suport informatic al unui CIC Prezentare ANCIC

15.30 - 16.00

Evaluare Seminar, inmanare diplome

16.00

Plecarea participanţilor



Seminarul "Centrul de Informatii pentru Cetateni - înfiintare si avantaje"

Pe data de 5 iunie 2002 a avut loc, in Sala de Sedinte a Primariei Municipiului Vatra Dornei, seminarul "Centrul de Informatii pentru Cetateni-infiintare si avantaje".

Scopul seminarului a fost acela de a sprijini autoritatile locale în înfiintarea de noi Centre de Informatii pentru Cetateni. In cursul seminarului, participantii au dobândit cunostinte despre ce este si cum functioneaza un Centru de Informatii pentru Cetateni, despre modalitati de înfiintare a unui Centru de Informatii pentru Cetateni, posibile etape de parcurs si au vizitat CIC Vatra Dornei.


Seminarul a fost sustinut din partea ANCIC de:

- dna. Anca Pauliuc -membru in Consiliul Director ANCIC, Coordonator CIC - Primaria Municipiului Vatra Dornei
- dl. Nicolae Chirlesan - membru in Consiliul Director ANCIC, Sef Serviciu Centrul de Relatii Publice - Primaria Municipului Bistrita

La acest seminar au participat:

Primaria Falticeni
Sef Serviciu Relatii-Comunicare-Promovare - dl. Corneliu Monoranu

Primaria Botosani
Viceprimar -Florin Ghiorghita
Sef Serviciu Relatii Publice - dna Ortansa Eugenia Albu

Primaria Suceava
Secretarul Municipiului -dna. Mihaela Sauchea
Sef Birou registratura si Arhiva - dna. Mihaela Chirab

Primaria Sangeorz Bai
Viceprimar - dl. Simion Tarchila

Primaria Maieru
Viceprimar - dl. Ioan Andronesi

Primaria Beclean
Referent Relatii cu Publicul - dna Mihaela Denes

Primaria Teaca
Secretar - dl. Ioan Nusfelean

Primaria Campulung Moldovenesc
Secretar - dl. Toader Mandrila

Agenda intalnirii

10.00 - 10.30

Sosirea şi înregistrarea participanţilor

10.30 - 11.00

Deschidere. Prezentare participanţi, obiective şi agendă.

11.00 - 12.00

Prezentarea conceptului de Centru de Informaţii pentru Cetăţeni Discuţie orientată: “Ce pierdem şi ce câştigăm dacă implicăm cetăţenii?” Concluzii

12.00 - 12.15

Pauză de cafea

12.15 - 13.45

De ce şi cum se înfiinţează un CIC? Exerciţiu: “Obstacole şi căi de depăşire în înfiinţarea CIC” – 50’ Brainstorming Prezentare comparativă: activitatea curentă – activitatea în CIC

13.45 - 14.00

Concluzii

14.00 - 15.30

Pauza de prânz

15.30 - 17.00

Vizitarea CIC Vatra Dornei

17.00

Plecarea participanţilor

 Lucrarile seminarului au fost deschise de cuvântul primarului municipiului Vatra Dornei, dl.Constantin Hutanu, care le-a vorbit invitatilor despre Centrul de Informatii pentru Cetateni din Vatra Dornei si despre importanta si avantajele înfiintarii unui astfel de centru în cadrul oricarei primarii.

În continuare, domnul Nicolae Chirlesan a facut o scurta trecere în revista a scopului si obiectivelor seminarului. Dupa ce dl.Chirlesan le-a vorbit participantilor despre conceptul de Centru de Informatii pentru Cetateni, acestia au fost provocati la o discutie orientata pe tema "Ce pierdem si ce câstigam daca implicam cetatenii?". Toate parerile au fost consemnate pe flipchart si analizate apoi împreuna cu participantii care au realizat astfel ca este foarte importanta informarea cetatenilor.

În continuare, a luat cuvântul secretara municipiului Vatra Dornei, doamna Floare Gaftone, care le-a vorbit participantilor despre importanta Centrelor de Informatii pentru Cetateni mai ales din punct de vedere legal, facând o conexiune cu Ordonanta nr.27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor si cu prevederile Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public.

În partea a doua a seminarului, d-na Anca Pauliuc a prezentat câteva modalitati de înfiintare a unui Centru de Informatii pentru Cetateni, posibile etape de parcurs si o scurta trecere în revista a modului de înfiintare a CIC Vatra Dornei.

Pe tot parcursul discutiilor, cei prezenti au reusit sa desprinda câteva obstacole care ar putea sa apara în înfiintarea unui CIC, obstacole care în acest moment au fost scrise pe flipchart si analizate, pe puncte, pentru a se gasi solutii de depasire. Participantii au ajuns la concluzia ca aceste obstacole pot fi depasite daca exista vointa din partea autoritatilor locale si au stabilit ca cel mai important este sa se schimbe mentalitatea atât a liderilor, cât si a cetatenilor. Dl. Nicolae Chirlesan a facut o paralela între activitatea curenta din cadrul unei primarii si activitatea unei primarii care are deja un Centru de Informatii pentru Cetateni.

Punctul final al seminarului l-a constituit vizitarea CIC Vatra Dornei, în cadrul caruia invitatii au reusit sa vada cum este organizat centrul, cum se lucreaza efectiv, ce informatii se pot obtine de aici.

Raport intocmit de d-na Anca Pauliuc, Coordonator CIC - Primaria Municipiului Vatra Dornei



Seminarul "Centrele de informatii pentru Cetateni-solutia pentru o buna comunicare intre administratia publica si cetateni"

Pe data de 31 mai 2002 a avut loc, la Primaria municipiului Oradea, seminarul "Centrele de informatii pentru Cetateni-solutia pentru o buna comunicare intre administratia publica si cetateni".

Scopul seminarului a fost acela de a sprijini autoritatile locale în înfiintarea de noi Centre de Informatii pentru Cetateni. In cursul seminarului, participantii au dobândit cunostinte despre ce este si cum functioneaza un Centru de Informatii pentru Cetateni, despre procedura de infiintare a unui CIC si au alcatuit un plan de actiune pentru infiintarea CIC


Seminarul a fost sustinut din partea ANCIC de:

- dl. Ciprian Capilnean - co-presedinte ANCIC, Sef Serviciu Relatii cu Publicul - Primaria Baia Mare
- dna.Mariana Craciun - membru in Consiliul Director ANCIC, Sef Serviciu Relatii cu Publicul - Primaria Oradea

La acest seminar au participat:

Primaria Salonta
Referent Relatii cu Rublicul -Antal Ildiko

Primaria Nucet
Secretar- Oros Anca

Primaria Vascau
Referent Relatii cu Publicul - Mone Rodica

Primaria Huedin
Secretar - Cozea Dan

Primaria Tg. Lapus
Referent Relatii cu Publicul - Manu Sorina

A.P.I. Oradea
Consilier - Paler Mariana

Primaria Stei
Sef Birou Administratie Publica Locala - Tirla Liviu

Primaria Oradea
Secretar - Florian Dacin
Director Administratie Publica Locala- Vila Ionel
Informatician - Vlad Serban

Agenda intalnirii

Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni – concept, necesitate, înfiinţare, bariere

9.00-9.30

Deschidere. Prezentarea obiectivelor şi a agendei. Regulile întâlnirii

9.30-10.00

Accesul la informatie-contextul actual ( prezentare OG 27/2002 si L544/2001)

10.00-10.15

Pauza cafea

10.15-11.00

Notiuni de baza despre Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni -Necesitate , management, suport informatic

11.00-12.00

Înfiinţare CIC – etape . Bariere şi soluţii în înfiinţarea CIC -brainstorming

12.00-13.00

Pauza de prânz

13.00-14.00

Vizitare CIC – Oradea

14.30-15.00

Cat de aproape suntem de realitate – compararea modelului cu realitatea

15.00-15.30

Elaborarea planurilor de actiune

15.30-16.00

Prezentarea planului de acţiune pentru înfiinţarea unui CIC

16.00-16.30

Evaluarea programului,Concluzii.



 
cerc ARHIVA STIRI
 
Cauta în site: