Asociația Națională a
Centrelor de Informații
pentru Cetățeni
EVENIMENTE

 

Adunarea Generala ANCIC - Sibiu, 19.06.2003

Intalnirea de la Sibiu s-a desfasurat timp de doua zile, prima zi fiind alocata sedintei Comitetului Director ANCIC, care s-a desfasurat la Primaria Sibiu. In cadrul acestei sedinte au fost discutate si aprobate materialele pregatite pentru Adunarea Generala. In urma analizei care s-a facut, s-a constat ca in prezent asociatia are 29 membrii persoane fizice si 14 membrii persoane juridice.

In cea de-a doua zi, prima parte a sedintei a fost alocata prezentarii Raportului cu privire la activitatea asociatiei pe anul 2003, Bugetul de venituri si cheltuieli. Anul 2003 a insemnat in primul rind schimbarea partenerului nostru de colaborare GRASP luind locul RTI-ului si a mai insemnat deschiderea la Sibiu a unui Birou Regional GRASP. Cele doua lucruri coroborate au dus la realizarea unui document intitulat STRATEGIA ANCIC 2003-2006.

Chiar daca mai persista, inca, unele dificultati generate in special de faptul ca o parte din membrii fondatori nu mai lucreaza acum in administratia publica locala (unii au plecat la alte firme sau institutii publice, altii si-au incetat mandatul iar o parte din membrii au fost pur si simplu dati afara), cadrul legislativ actual permite infiintarea si functionarea in cadrul institutiilor publice a Centrelor de Informatii pentru Cetateni. In conditiile noilor reglementari aparute dupa anul 2001, se constata necesitatea infiintarii de CIC-uri in scopul facilitarii accesului la informatiile de interes public si cresterii transparentei institutiilor fata de cetatean, fapt ce va duce la cresterea nevoii de asistenta din partea asociatiei in scopul infiintari acestor noi servicii. Totodata s-a constat ca exista unor institutii cu vechime in oferirea de servicii publice prin CIC-uri, acestea putand fiind exemple de bune practici pentru cei aflati in curs de reorganizare

Adunarea Generala de anul trecut aprobat unele masuri de eficientizare a activitati asociatiei, stabilind ca asociatia va fi condusa de un presedinte secondat de un vicepresedinte iar numarul membrilor Comitetului Director s-a redus de la 7 la 5 persoane. Tot in scopul eficientizarii activitatii asociatiei s-au adoptat unele masuri in ceea ce priveste competentele presedintelui, vicepresedintelui, a Comitetului Director si ale Adunarii Generale

Pentru clarificarea situatiei asociatiei in urma multiplelor schimbari care sau produs la nivelul administratie s-a efectuat un recensamint a membrilor ANCIC persoane fizice si juridice stabilind ca la data intocmirii raportului asociatia are 29 membrii persoane fizice si 14 membrii persoane juridice. Numarul celor care vor sa devina membrii si care doresc sa isi deschida CIC-uri (potrivit aceluiasi recensamint) este dublu. Asta inseamna ca perspectivele de dezvoltare ale asociatiei sunt foarte pozitive.

In decursul Adunarii generaledin acest an au fost confirmati citiva noi membrii ANCIC - persoane fizice, care si-au depus cererile de aderare in perioada dintre cele 2 Adunari generale ANCIC : - d-na Dana Stanculescu - primaria Sect. 1 Bucuresti, dl. Toarcea Sorin - Primaria Brasov , d-na Ratiu Anca - Primaria Sighisoara, d-na Titu Adina - Primaria Sighisoara, dl. Monoranu Corneliu - Primaria Falticeni, d-na Ianis Florica - primaria Prundu Birgaului, d-na Adina Farcas- Primaria Baia Mare, dl.Cioaca Ilie- C.J. Ialomita.

De asemenea, s-au operat modificari la nivelul conducerii ANCIC, in sensul ca in locul d-nei Carmen Bejan a fost aleasa d-na Dana Stanculescu ca membru supleant al Comitetului Director al ANCIC. Avandu-se in vedere vacanta pozitiei de secretar al ANCIC, d-na Dana Stanculescu a fost aleasa secretar al ANCIC.

Tot in prima parte a sedintei a avut loc dezbaterea programului de actiuni si a bugetului pe anul 2004. Bugetul supus aprobarii, pentru anul 2004, este de 789.400.800,00 lei. O parte din programele propuse se vor derula in parteneriat cu GRASP si cu institutii publice de interes local. Presedintele ANCIC a subliniat faptul ca in cadrul programului de actiuni pe 2004, ANCIC va avea o reprezentanta la Bucuresti, in spatiul pus la dispozitie de catre Primaria Sectorului 1, iar d-na Dana Stanculescu a facut o scurta prezentarea a acestei realizari.

Domnul Felix Cristea este angajat ca director executiv al ANCIC si va lucra la aceasta reprezentanta de la Primaria Sectorului I.

In cadrul prezentarii colaborarii GRASP-ANCIC au fost prezentate:

1. GRANT-ul - Reteaua Educationala
2. Situatia cererilor de asistenta tehnica de la Primarii

3. Stabilirea grupelor de traineri si consultanti ANCIC care vor lucra cu Primariile/Cons. Judetene

In ceea ce priveste discutarea punctelor ramase pe agenda, si anume: stabilirea grupelor de traineri si consultanti ANCIC care vor lucra cu Primariile/Cons. Judetene, precum si stabilirea orarului interventiilor de asistenta tehnica si training în 2004, AG a hotarit ca sa se discute initial la nivelul nodurilor, urmand apoi ca sa se centralizeze rezultatele, pentru aceeasta fiind insarcinat dl. Felix Cristea.

In incheiere, domnul Alan Beals - Senior Consultant in cadrul programului GRASP, a subliniat ca ANCIC este o asociatie care are potential de dezvoltare si trebuie continuata munca de promovare in cadrul Primariilor si Consiliilor Judetene a conceptului de Centru de Informatii pentru Cetateni ca forma moderna de lucru cu publicul. Formularea unei initiative legislative care sa consfinteasca CIC-ul ca model de organizare la nivelul Administratiei Publice este una din solutiile care va fi propusa legislativului pe viitor .

Adrian Bucura - Presedinte ANCIC
Daniela Stanculescu - Secretar ANCIC

[evenimente]