Asociația Națională a
Centrelor de Informații
pentru Cetățeni
EVENIMENTE

 

Seminarul "Centrul de Informatii pentru Cetateni - înfiintare si avantaje"
- 5 iunie 2002 -
VATRA DORNEI

 

Pe data de 5 iunie 2002 a avut loc, in Sala de Sedinte a Primariei Municipiului Vatra Dornei, seminarul "Centrul de Informatii pentru Cetateni-infiintare si avantaje".

Scopul seminarului a fost acela de a sprijini autoritatile locale în înfiintarea de noi Centre de Informatii pentru Cetateni. In cursul seminarului, participantii au dobândit cunostinte despre ce este si cum functioneaza un Centru de Informatii pentru Cetateni, despre modalitati de înfiintare a unui Centru de Informatii pentru Cetateni, posibile etape de parcurs si au vizitat CIC Vatra Dornei.

Seminarul a fost sustinut din partea ANCIC de:

- dna. Anca Pauliuc -membru in Consiliul Director ANCIC, Coordonator CIC - Primaria Municipiului Vatra Dornei
- dl. Nicolae Chirlesan - membru in Consiliul Director ANCIC, Sef Serviciu Centrul de Relatii Publice - Primaria Municipului Bistrita

La acest seminar au participat:

Primaria Falticeni
Sef Serviciu Relatii-Comunicare-Promovare - dl. Corneliu Monoranu

Primaria Botosani
Viceprimar -Florin Ghiorghita
Sef Serviciu Relatii Publice - dna Ortansa Eugenia Albu

Primaria Suceava
Secretarul Municipiului -dna. Mihaela Sauchea
Sef Birou registratura si Arhiva - dna. Mihaela Chirab

Primaria Sangeorz Bai
Viceprimar - dl. Simion Tarchila

Primaria Maieru
Viceprimar - dl. Ioan Andronesi

Primaria Beclean
Referent Relatii cu Publicul - dna Mihaela Denes

Primaria Teaca
Secretar - dl. Ioan Nusfelean

Primaria Campulung Moldovenesc
Secretar - dl. Toader Mandrila

Agenda intalnirii

10.00 - 10.30

Sosirea și înregistrarea participanților

10.30 - 11.00

Deschidere. Prezentare participanți, obiective și agendă.

11.00 - 12.00

Prezentarea conceptului de Centru de Informații pentru Cetățeni Discuție orientată: “Ce pierdem și ce câștigăm dacă implicăm cetățenii?” Concluzii

12.00 - 12.15

Pauză de cafea

12.15 - 13.45

De ce și cum se înființează un CIC? Exercițiu: “Obstacole și căi de depășire în înființarea CIC” – 50’ Brainstorming Prezentare comparativă: activitatea curent㠖 activitatea în CIC

13.45 - 14.00

Concluzii

14.00 - 15.30

Pauza de prânz

15.30 - 17.00

Vizitarea CIC Vatra Dornei

17.00

Plecarea participanților

 

Lucrarile seminarului au fost deschise de cuvântul primarului municipiului Vatra Dornei, dl.Constantin Hutanu, care le-a vorbit invitatilor despre Centrul de Informatii pentru Cetateni din Vatra Dornei si despre importanta si avantajele înfiintarii unui astfel de centru în cadrul oricarei primarii.

În continuare, domnul Nicolae Chirlesan a facut o scurta trecere în revista a scopului si obiectivelor seminarului. Dupa ce dl.Chirlesan le-a vorbit participantilor despre conceptul de Centru de Informatii pentru Cetateni, acestia au fost provocati la o discutie orientata pe tema "Ce pierdem si ce câstigam daca implicam cetatenii?". Toate parerile au fost consemnate pe flipchart si analizate apoi împreuna cu participantii care au realizat astfel ca este foarte importanta informarea cetatenilor.

În continuare, a luat cuvântul secretara municipiului Vatra Dornei, doamna Floare Gaftone, care le-a vorbit participantilor despre importanta Centrelor de Informatii pentru Cetateni mai ales din punct de vedere legal, facând o conexiune cu Ordonanta nr.27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor si cu prevederile Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public.

În partea a doua a seminarului, d-na Anca Pauliuc a prezentat câteva modalitati de înfiintare a unui Centru de Informatii pentru Cetateni, posibile etape de parcurs si o scurta trecere în revista a modului de înfiintare a CIC Vatra Dornei.

Pe tot parcursul discutiilor, cei prezenti au reusit sa desprinda câteva obstacole care ar putea sa apara în înfiintarea unui CIC, obstacole care în acest moment au fost scrise pe flipchart si analizate, pe puncte, pentru a se gasi solutii de depasire. Participantii au ajuns la concluzia ca aceste obstacole pot fi depasite daca exista vointa din partea autoritatilor locale si au stabilit ca cel mai important este sa se schimbe mentalitatea atât a liderilor, cât si a cetatenilor. Dl. Nicolae Chirlesan a facut o paralela între activitatea curenta din cadrul unei primarii si activitatea unei primarii care are deja un Centru de Informatii pentru Cetateni.

Punctul final al seminarului l-a constituit vizitarea CIC Vatra Dornei, în cadrul caruia invitatii au reusit sa vada cum este organizat centrul, cum se lucreaza efectiv, ce informatii se pot obtine de aici.

Raport intocmit de d-na Anca Pauliuc, Coordonator CIC - Primaria Municipiului Vatra Dornei

[ evenimente]